«?περ ?δει δε?ξαι»
Οι ερευνητικές εργασίες που εκπονήθηκαν από τους μαθητές της Α΄ τάξης στο Β΄ τετράμηνο σπουδών καλύπτουν ευρύ φάσμα της κοινωνικής ζωής, έχουν όμως έναν κοινό παρονομαστή: « όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει» (Γιώργος Σεφέρης, 1936).
Η αγωνία του νέου, που βλέπει το μέλλον του αβέβαιο και τις προσπάθειές του μάταιες, αντανακλάται στο project «Ποιο επάγγελμα να διαλέξω εν καιρώ οικονομικής κρίσης;». Η ενδελεχής έρευνα ως προς τις δυνατότητες μάθησης και επαγγελματικής κατάρτισης στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελεί τον βασικό άξονα της έρευνας, η οποία ανατέμνει τη δυσοίωνη πραγματικότητα αναζητώντας διεξόδους και προσφέροντας λύσεις εφικτές και άμεσα υλοποιήσιμες.
Στο ίδιο κλίμα κινείται και το project «Ελλάς 2011:σαν παλιό σινεμά? Επιστροφή στο μέλλον!». Ο κινηματογράφος, ως εικόνα της κοινωνικής πραγματικότητας, αναδεικνύει πρότυπα συμπεριφοράς και σκιαγραφεί την ελληνική ηθογραφία επιτρέποντας τη σύγκριση καταστάσεων και τη συναγωγή συμπερασμάτων για την Ελλάδα του παρελθόντος και του παρόντος.
Τα υπόλοιπα δύο project αντλούν την έμπνευσή τους από την αρχαία Ελλάδα. Οι μεν αποφασίζουν να συγκεντρώσουν σε ένα εικονικό μουσείο όλα τα ελληνικά αριστουργήματα, τα οποία φιλοξενούνται σε διάσημα μουσεία του εξωτερικού· οι δε προχωρούν σε αναπαράσταση με ευχάριστο τρόπο πολύ γνωστών αγωνισμάτων, τα οποία διατηρούν τη φήμη τους από την εποχή της αρχαίας Ολυμπίας έως τη σημερινή εποχή. Με τον τρόπο αυτό οι νέοι μας αφενός (δια)δηλώνουν την επιθυμία τους τα ελληνικά εκθέματα να επιστραφούν στον τόπο που τα γέννησε και αφετέρου ζωντανεύουν αθλητές-θρύλους, οι οποίοι με τις επιδόσεις τους άφησαν τη σφραγίδα τους στην αιωνιότητα.
«Στο μεταξύ η Ελλάδα ταξιδεύει», το σχολικό έτος εισέρχεται στην τελική φάση του, οι μαθητές ετοιμάζονται για εξετάσεις (και για διακοπές) και οι Ερευνητικές Εργασίες ολοκληρώνουν με ανέλπιστη επιτυχία την πρώτη εφαρμογή τους στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σπουδών του Γενικού Λυκείου.
Θεσσαλονίκη, 15 Μαΐου 2012
Δρ Αικατερίνη Ιωακειμίδου