Η θεραπευτική δύναμη του παιχνιδιού

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Α. Γκίνη, ΠΕ 16
Χρονικής περίοδος υλοποίησης: Σχολικό Έτος 2015-2016, Β’ Τετράμηνο

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Δράση 1      Δράση 2

______________________________________________________________

Ομάδα 1η

Μέλη ομάδας: Δρούτσα Ελευθερία, Δρούτσα Ελισάβετ, Σταυροπούλου Αικατερίνα, Στοϊμένος Αναστάσιος
Θεματική ενότητα ομάδας: Το μουσικό παιχνίδι

Παρουσίαση ομάδας:

Get Adobe Flash player

Περίληψη Ερευνητικής Εργασίας:
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας του Β΄ τετραμήνου με θέμα «Η θεραπευτική δύναμη του παιχνιδιού» η ομάδα των μαθητών ασχολήθηκε με το μουσικό παιχνίδι. Στόχος της εργασίας ήταν να αναδείξει τη ζωτική σημασία του παιχνιδιού και ιδιαίτερα του μουσικού παιχνιδιού στην ομαλή πνευματική ανάπτυξη και ψυχική καλλιέργεια του παιδιού. Οι μαθητές μέσα από την έρευνα και τις διάφορες δράσεις κατανόησαν ότι το παιχνίδι  θεωρείται το φυσικότερο μέσo επικοινωνίας κι έκφρασης, με το οποίο τα παιδιά μαθαίνουν, εξερευνούν, ανακαλύπτουν και προσπαθούν να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω και μέσα τους. Το μουσικό παιχνίδι στα χέρια παιδαγωγών, ειδικών παιδαγωγών και μουσικοθεραπευτών αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων και μπορεί να συμβάλει  στην βελτίωση της αυτοεκτίμησης και των επιδόσεων του παιδιού.
Η παρουσίαση  του τεχνήματος των μαθητών πραγματοποιήθηκε σε ειδική ημερίδα παρουσίασης των Ερευνητικών Εργασιών την Τρίτη 10 Μα?ου 2016 στο Αμφιθέατρο του Λυκείου.
Τους μαθητές της ομάδας καθοδήγησε η καθηγήτρια μουσικής κ. Αναστασία Γκίνη.

______________________________________________________________

Ομάδα 2η

Μέλη ομάδας: Μαθά Βαΐα, Μιλάνου Αιμιλία, Μπαλακανάκη Αθανασία, Μπεχλιβανίδου Λαμπρινή
Θεματική ενότητα ομάδας: Παιγνιοθεραπεία

Παρουσίαση ομάδας: 

Get Adobe Flash player

Περίληψη Ερευνητικής Εργασίας:
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας του Β΄ τετραμήνου με θέμα «Η θεραπευτική δύναμη του παιχνιδιού» η ομάδα των μαθητών ασχολήθηκε με την παιγνιοθεραπεία.
Στόχος της εργασίας ήταν να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους το παιχνίδι επιδρά στον ψυχικό και στον συναισθηματικό κόσμο του παιδιού και συμβάλλει στην κοινωνική και προσωπική εξέλιξή του. Οι μαθητές μέσα από την έρευνα και τις διάφορες δράσεις κατανόησαν τις ευκαιρίες μάθησης που παρέχονται στο παιδί μέσα από το παιχνίδι, το οποίο, λόγω των συστατικών δημιουργικών κινητικών και αισθητηριακών παρορμήσεων που περιέχει, μπορεί να συντελέσει στην ανάπτυξη γνωστικών λειτουργιών, στην κατανόηση και αφομοίωση προτύπων και κανόνων, στην ανάπτυξη υπευθυνότητας, επίλυσης προβλημάτων και στην απόκτηση συνεργατικών ή και ηγετικών δεξιοτήτων. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε σους μαθητές η παράμετρος της αξιοποίησης του παιχνιδιού ως εργαλείο διάγνωσης καθώς μέσα σε αυτό αντικατοπτρίζονται συχνά πλευρές της πραγματικής ζωής.
Η Παιγνιοθεραπεία, ως μέθοδος διάγνωσης και θεραπείας, είναι αποτελεσματική, γιατί μέσω αυτής το παιδί επικοινωνεί τις σκέψεις του και τα συναισθήματά του, φυσικά και αβίαστα. Μέσα στο ασφαλές περιβάλλον που του παρέχει το παιχνίδι, το παιδί αποκαλύπτει θέματα που το προβληματίζουν αλλά και βρίσκει λύσεις, με τον πιο ανώδυνο τρόπο.
Καθώς το παιχνίδι στηρίζεται στην μιμητική ικανότητα, μέσα από τον  τρόπο που θα παίξει το παιδί, αναπαρίστανται οι πραγματικές σχέσεις έτσι όπως αυτό τις βιώνει.
Η παρουσίαση  του τεχνήματος των μαθητών πραγματοποιήθηκε σε ειδική ημερίδα παρουσίασης των Ερευνητικών Εργασιών την Τρίτη 10 Μα?ου 2016 στο Αμφιθέατρο του Λυκείου.
Τους μαθητές της ομάδας καθοδήγησε η καθηγήτρια μουσικής κ. Αναστασία Γκίνη.

______________________________________________________________

Ομάδα 3η 

Μέλη ομάδας: Αθανασιάδου Μάρθα, Μαδεμλή Μαρία Χριστίνα, Σαπανίδου Δήμητρα, Πόλιου Θεοδώρα
Θεματική ενότητα ομάδας: Παιχνίδια του παρελθόντος

Παρουσίαση ομάδας: 

Get Adobe Flash player

Περίληψη Ερευνητικής Εργασίας:
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας του Β΄ τετραμήνου με θέμα «Η θεραπευτική δύναμη του παιχνιδιού» η ομάδα των μαθητών ασχολήθηκε με τα παιχνίδια του παρελθόντος.
Στόχος της εργασίας ήταν να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο η αλματώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας επηρέασε το παιχνίδι των παιδιών στις μέρες μας καθώς και τα αποτελέσματα της αλλαγής στην φύση και στον τρόπο του σημερινού παιχνιδιού.
Οι μαθητές μέσα από την έρευνα και τις διάφορες δράσεις ανακάλυψαν τα είδη,  τις ιδιαιτερότητες και τα οφέλη των παιχνιδιών του παρελθόντος. Ακόμη, διερεύνησαν τα κριτήρια επιλογής του παιχνιδιού ώστε το παιδί να ωφελείται από την ενασχόλησή του με αυτό και συνειδητοποίησαν, παράλληλα, την ευθύνη της οικογένεια και του σχολικού περιβάλλοντος πάνω στο θέμα αυτό.
Η παρουσίαση  του τεχνήματος των μαθητών πραγματοποιήθηκε σε ειδική ημερίδα παρουσίασης των Ερευνητικών Εργασιών την Τρίτη 10 Μα?ου 2016 στο Αμφιθέατρο του Λυκείου.
Τους μαθητές της ομάδας καθοδήγησε η καθηγήτρια μουσικής κ. Αναστασία Γκίνη.

______________________________________________________________