«Σιωπηλά» έργα τέχνης

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Α. Γκίνη, ΠΕ 16
Χρονικής περίοδος υλοποίησης: Σχολικό Έτος 2015-2016, Β’ Τετράμηνο

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Δράση 1                                         Δράση 2

______________________________________________________________

Ομάδα : «CREW V»

Μέλη ομάδας: Αϊβαλιώτου Νικολέττα, Καμάρη Μαγδαληνή, Κόκκου Μαρία, Κωνσταντινίδου Λυδία, Μουσμουλίδη Ευτυχία
Θεματική ενότητα ομάδας: Σωματικό Θέατρο και γλώσσα του σώματος

Παρουσίαση ομάδας:

Download the PDF file .

Περίληψη Ερευνητικής Εργασίας:
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας του Β΄ τετραμήνου με θέμα «Η σιωπή στην τέχνη και στη φύση»,  η ομάδα CREW V ασχολήθηκε με τη σιωπή στο Θέατρο και τη γλώσσα του σώματος.
Μέσα από την έρευνα και τις διάφορες δράσεις οι μαθητές ανακάλυψαν ότι η σιωπή αξιοποιείται ποικιλοτρόπως στην υποκριτική τέχνη. Κάποιες από τις μορφές θεάτρου που συνδέονται με τη σιωπή είναι το Σωματικό Θέατρο, το Χοροθέατρο και η Παντομίμα. Η σιωπή ως απουσία λόγου αναπληρώνεται από τα μηνύματα που μεταφέρονται μέσω της γλώσσας του σώματος, η οποία είναι υποσυνείδητη, αυτόματη και διαπολιτισμική.
Ιδιαίτερα σημαντικές για τη δουλειά των μαθητών ήταν οι δράσεις που οργανώθηκαν στο χώρο του σχολείου με εισηγητές τον απόφοιτο του Αρσακείου και του Τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ. Αναστάση Ροϊλό και την επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Κωνσταντίνα Δογάνη.
Το τέχνημα των μαθητών είναι ένα poster στο οποίο αποτυπώνονται τα ερευνητικά ερωτήματα, τα σημαντικότερα σημεία του ερευνητικού υλικού καθώς και τα συμπεράσματα. Ακόμη, συμπεριλαμβάνονται και κάποιες φωτογραφίες από τις δράσεις της ομάδας.
Το τέχνημα των μαθητών παρουσιάστηκε στο πλαίσιο ειδικής ημερίδας παρουσίασης των Ερευνητικών Εργασιών την Τρίτη 10 Μαΐου 2016 στο Αμφιθέατρο του Λυκείου.
Τους μαθητές  της ομάδας καθοδήγησε η καθηγήτρια μουσικής κ. Αναστασία Γκίνη.


______________________________________________________________

Ομάδα : «Chaplins IV»

Μέλη ομάδας: Αγγελοπούλου Μαρία, Γαϊδατζή Αλεξάνδρα, Ντόζης Διονύσης, Τσακλίδου Αγάπη, Χαμπίμπ Ιωάννα
Θεματική ενότητα ομάδας: Τέχνη και σιωπή

Παρουσίαση ομάδας:   

Περίληψη Ερευνητικής Εργασίας:
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας του Β΄ τετραμήνου με θέμα «Η σιωπή στην τέχνη και στη φύση»,  η ομάδα Chaplins IV ασχολήθηκε με τη σιωπή στην τέχνη.
Μέσα από την έρευνα οι μαθητές ανακάλυψαν ότι η σιωπή μέσα από τις τέχνες λειτουργεί ως θεραπευτικό μέσο αλλά και ως μέσο μεταφοράς συναισθημάτων. Ο κάθε άνθρωπος, ανάλογα με τις περιστάσεις, την διάθεση και το  χαρακτήρα του, εκλαμβάνει με διαφορετικό τρόπο τα μηνύματα που θέλουν να μας περάσουν τα διάφορα έργα τέχνης  (μουσικό κομμάτι, πίνακας ζωγραφικής κτλ).
Κατά την προσπάθεια βιωματικής προσέγγισης του θέματος, η ομάδα των μαθητών επιχείρησε να  απεικονίσει μουσικά κάποια εικαστικά έργα ερμηνεύοντας με το δικό της τρόπο τα μηνύματα ή τα συναισθήματα που ο δημιουργός θέλει να περάσει στους θεατές. Στη συνέχεια, θέλησε να διερευνήσει τις τεχνικές και τη δύναμη της τέχνης του βωβού κινηματογράφου.  Για το λόγο αυτό δημιούργησε μία ταινία μικρού μήκους της οποίας το σενάριο θίγει θέματα εκφοβισμού και διαφορετικότητας. Στην πορεία οι μαθητές αντιλήφθηκαν ότι το κάθε έργο που δεν παράγει ήχο ή δε στηρίζεται στο λόγο, έχει κάτι μοναδικό να μας δώσει, απευθυνόμενο στο αισθητικό μας κριτήριο και στον εσωτερικό ψυχικό μας κόσμο. Μας ωθεί να αξιοποιήσουμε την εσωτερική μας ακοή, να ανακαλέσουμε μνήμες και βιώματα, να τοποθετηθούμε και να διευρύνουμε έτσι τους ορίζοντες της σκέψης, της γνώσης και της κρίσης. Περνώντας από όλα τα στάδια παραγωγής μιας ταινίας (γράψιμο σεναρίου, κατανομή ρόλων, γύρισμα, μοντάζ, μουσική επένδυση), καλλιέργησαν το αισθητικό τους κριτήριο ενώ συνάμα, αξιοποίησαν και επέκτειναν τις γνώσεις τους στο πεδίο της πληροφορικής και των τεχνολογιών.  Είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν πάνω σε κοινωνικά και επίκαιρα θέματα, να εξοικειωθούν με τη δημιουργική γραφή, να πειραματιστούν με τεχνικές φωτογράφισης, βιντεοσκόπησης και επεξεργασίας αρχείων ήχου, εικόνας και βίντεο. Ακόμη, μπήκαν στη διαδικασία αναζήτησης και επιλογής της κατάλληλης μουσικής για την επένδυση των διαφόρων σκηνών.
Το έργο των μαθητών, χωρίς να στηρίζεται σε πολύπλοκο σενάριο και εντυπωσιακά εφέ, διαθέτει μία εσωτερική δύναμη , μεταφέροντας με απλό, άμεσο αλλά και εύληπτο τρόπο, ηχηρά μηνύματα, τα οποία φιλοδοξούν ότι θα προβληματίσουν θετικά και δημιουργικά τους συνομηλίκους  τους αλλά και το σύνολο των θεατών.
Το τέχνημα των μαθητών παρουσιάστηκε στο πλαίσιο ειδικής ημερίδας παρουσίασης των Ερευνητικών Εργασιών την Τρίτη 10 Μαΐου 2016 στο Αμφιθέατρο του Λυκείου.
Τους μαθητές της ομάδας καθοδήγησε η καθηγήτρια μουσικής κ. Αναστασία Γκίνη.

______________________________________________________________

Ομάδα : «BEES» 

Μέλη ομάδας: Βενέτης Τηλέμαχος, Ζερβός Θεοφάνης, Καπελάνος Ιωάννης, Σαμολαδά Σουλτάνα, Τριλυράκη Σοφία
Θεματική ενότητα ομάδας: : Η επίδραση των ήχων της φύσης στον ψυχισμό των ανθρώπων

Παρουσίαση ομάδας: 

Get Adobe Flash player

Περίληψη Ερευνητικής Εργασίας:
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας του Β΄ τετραμήνου με θέμα «Η σιωπή στην τέχνη και στη φύση», η ομάδα BEES ασχολήθηκε με την επίδραση των ήχων της φύσης στον ψυχισμό των ανθρώπων. Μέσα από την έρευνα οι μαθητές ανακάλυψαν ότι οι ήχοι της φύσης μπορεί να προκαλέσουν ποικίλα συναισθήματα στον ψυχισμό του ανθρώπου, μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό τη διάθεσή του και επιπλέον, μπορούν να λειτουργήσουν και θεραπευτικά. Όταν ο άνθρωπος σιωπά, μπορεί να αφουγκραστεί τη «φωνή της φύσης», η οποία έχει τη δύναμη να τον επαναφέρει στην έμφυτή του απλότητα, κοινωνικότητα και αυτογνωσία.
Οι μαθητές ετοίμασαν ένα πολυμεσικό powerpoint, στο οποίο αποτυπώνεται η πορεία της έρευνάς τους καθώς και η βιωματική προσέγγιση του θέματος μέσω μίας πολύ σύντομης ταινίας σε σενάριο και σκηνοθεσία των ιδίων.
Το τέχνημα των μαθητών παρουσιάστηκε στο πλαίσιο ειδικής ημερίδας παρουσίασης των Ερευνητικών Εργασιών την Τρίτη 10 Μαΐου 2016 στο Αμφιθέατρο του Λυκείου.
Τους μαθητές  της ομάδας καθοδήγησε η καθηγήτρια μουσικής κ. Αναστασία Γκίνη.

______________________________________________________________